onsdag 5 november 2008

Min intervju

Jag skrev tidigare att jag skulle intervjuas förra måndagen. Det blev jag också, samt fotograferad. Det var kul att få stå som frontfigur för vår politik ett tag men jag vet inte om reportern egentligen fick ut det jag hade hoppats. Första utkastet av intervjun var ruggigt dålig och kunde tolkas som om vi i (s) är emot den framtida utvecklingen av Myranområdet med köptorg mm. Det vi hade gjort en skrivelse om var ju trafiksituationen nu och i framtiden i Romberga. Jag pratade en hel del om förlängningen av Mästergatan tilL Stockholmsvägen men av det kom inget med i tidningen. Däremot var det bra att reportern fastnade för vår motion om fria stadsbussar. Tyvärr blir det inget av det (iaf inte för alla Enköpingsbor) under denna mandatperiod men jag hoppas att vi vinenr valet för då är jag säker på att det kommer införas under nästa period.
Tillslut blev artikeln iaf bra och det var en liten bild på mig. Förvånansvärt många har dessutom sett och läst artikeln. Både grannar och andra har kommenterat det och det verkar som om alla håller med oss om att trafiksituationen är ohållbar och att det absolut inte blir bättre om inte något görs snart.

Igår fick jag svar på skrivelsen från Gatukontoret. Svaret är väl inte något som gör mig helt nöjd och jag får ta upp i styrelsen om det finns något vi ska fortsätta med framöver.

Inga kommentarer: