tisdag 9 december 2008

Står om mig i EP

Läste ni Enköpings Posten idag (finns tyvärr inte på nätet) så fick ni läsa om mig. Det fanns en liten notis om en man som blev slagen på hakan av en annan bilist. Det var jag som blev slagen. EP fick väl inte till det exakt som det hände och jag utvecklar det inte mer då det är polisanmält.

Men jag vill iaf skriva att jag tycker polisen ska lägga mer resurser på att kolla beteenden i trafiken. Jag är övertygad om att idiotbeteenden i trafiken (ett beteende som ledde till konfrontaionen jag hade) är en större fara än de som kör lite för fort på bra vägar. Idiotiska omkörningar, kryssande mellan filer och (det i Enköping så vanligt förekommande) undvikande att använda blinkers leder till situationer som kan skada både bilar och personer.

Inga kommentarer: