söndag 22 februari 2009

Lite små söndagstankar

I Enköping finns ett projekt som arbetar med att ge stöd till barn till missbrukande föräldrar. Deras arbete är mycket värt och verkar fungera bra. Vi har fått information om dem i nämnden och jag ahr inget alls att klaga på deras verksamhet.
Det jag tycker är opassande/lustigt är namnet de valt; MAIA. Det uttalas Majja och majja är ju ett vanligt uttryck för marijuana. Lite opassande namn tycker jag.
Tänk dig när ett barn får hjälp av MAIA för att klara skolan efteråt säger: "Jag hade inte klarat av att gå i skolan om det inte var för MAIA (majja)".

Nåja... lite lustigt tycker jag det är och min tanke har inget med deras arbete att göra, utan snarare är det en kommentar till att man bör tänka flera gånger innan man namnger verksamheter, företag etc.



En annan tanke om en sak jag upptäckte då jag bloggade mitt förra inlägg. När man använder sig av rättstavningsfunktionen på blogger så felmarkeras "moderater" men inte "socialdemokrater". Ännu ett bevis på att moderater är/har fel.

Inga kommentarer: