tisdag 22 december 2009

Julledigt från politiken

Nu är det julledigt ett tag från möten etc. I torsdags hade vi årets sista sammanträde i nämnden (NFG) och traditionsenligt avslutades det med gröt och skinkmacka. Det är nu exakt 2 år sedan jag kom in i nämnden och jag tycker det blir roligare och intressantare ju längre tid jag är med. Jag har lättare att säga vad jag tycker under sammanträdena än jag hade i början och jag har märkt att flera (dock definitivt alla) på majoritetens sida är vettiga, trevliga människor som också vill skapa politik som är bra. Att de sedan misslyckas och har helt fel synsätt på många frågor hindrar dock inte att de vid sidan om kan vara bra människor.
I år gick mötet inte lika snabbt som senast utan jag känner att vi hann diskutera igenom allt utan att stressa för att få gröt, såsom det kändes ifjol.

Även i S-föreningen har vi julledigt. Sista styrelsemötet för året hölls sedvanligt hemma hos Ordförande Rolf Jönsson och han bjöd på julmat återigen. Ett verkligt uppskattat styrelsemöte :)
Jag tycker vi har gjort ett kanonjobb i år i S-föreningen. Vi har ett bra driv i oss och känner hur viktigt det är att jobba inför valet. Jag hoppas och tror att vårt arbete ger framgång. Dessutom tror jag att Helena är rätt kvinna att leda oss i Enköping till valframgångar. Det känns som vi kan ha ett rejält kul 2010 framför oss.

Själv hoppas jag att jag nomineras till plats på KF-listan till valet. Har i princip fått klart med FK och mina läkare om att få sitta med i kommunfullmäktige och det känns skönt. Vi får se hur det blir med det men intresset har jag.

Inga kommentarer: