tisdag 24 februari 2015

Medborgaren Mårten

Nu då min politiska karriär är över (åtminstone för tillfället), så innebär det inte att alla idéer tar slut. Då finns ju alltid möjligheten att inkomma med medborgarförslag och det har jag utnyttjat hittills och så jag ahr en mängd förslag och tankar kvar så lär det bli fler.

Fördelen med medborgarförslag gentemot att lägga maotioner som jag gjorde under förra mandatperioden är att i medborgarförslagen behöver jag inte ta ansvar till om någon partigrupp gillar eller ogillar mina tankar. Förra Kommunfullmäktige hade tre edborgarföslag från mig och ett av dem är indirekt en av orsakerna till att jag lämnade politiken. Ett av dem hade jag föreslagit för mitt parti som motion och det var både ositiva och negativa röster om motionen som inkom från fullmäktigegruppen. Så ska det vara. Alla kan inte vara överrens eller tycka allt man gör är bra. En del av kommentarerna fick mig dock att tänka till och känna att de på intet sätt motsvarade min syn på politik. Det är inte enda orsaken till att jag hoppade av men i mina funderingar så vägde detlika tungt som en del andra orsaker.
 
Främsta orsaken till mitt avhopp var dock ett annat och det har visat sig att jag tog rätt beslut där. Resultatet av mitt avhopp kommer sätta spår och vara gynnsamt för mig under resten av mitt liv, och det känns otroligt bra. Det har inget med partipolitik eller någon annan politiker att göra, utan har att göra med min sjukdom och fördelen av att inte tjäna pengar på politiska möten. Mer skriver jag inte här, då det lätt missförstås, men vill någon veta så kan ni gärna fråga.
 
 
Eftersom jag tydligen varit för sen att skicka in medborgarförslag så har de inte hamnat i handlingarna till Kommunfullmäktige och därför tänkte jag lägga ut dem här på bloggen. Både de som jag hade förra KF och de som jag ska ta upp på KF 2 mars. För då hade jag tänkt komma själv och redovisa dem. Usch...
 
Jag har även börjat fila på frågor till allmänhetens frågestund. En av dessa frågor hoppas jag få svar på ändå, men den andra kanske kommer upp på måndag. Om jag vågar och mår bra.
 
 
Mina medborgarförslag:
 
KF 2/2
 
 
 
 
 
KF 2/3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: