måndag 26 september 2011

Motion är kul

Kul! Jag fick en idé om en sak som vi eventuellt kunde lägga fram politiskt. Nu blir det en motion till Kommunfullmäktige :) Jag själv har inte motionsrätt som ersättare i KF (om jag tolkat reglerna rätt), så den läggs fram av en partikollega till mig.

Men för mig gör det inget. Jag ser ingen prestige i att komma med flest motioner etc. EP kanske räknar vad man gjort under mandatperioden senare men då ersättare inte har motionsrätt så lär det inte synas att jag legat bakom denna och förhoppningsvis fler motioner. det viktiga för mig att det inom partiet påpekas att det är min idé som ligger bakom så att det tänks på det när det är dags för framtida val.

 Jag skulle däremot utan problem kunna ställa mig och prata om motionerna i KF. Jag är ännu oskuld vad det gäller att stå i talarstolen (jag har iofs bara varit med ett fåtal gånger ännu pga sjukdom mm) men känner ingen nervositet för att stå där och prata, så länge jag vet vad jag ska prata om. Som förstagångstalare får man ju även applåder och det är väl det som känns värst för mig.
 

Vad motionen handlar om meddelar jag inte förrän den är inlämnad till KF, vill ju inte ge bort bra idéer hur som helst :)

Inga kommentarer: