lördag 18 april 2015

Vad känner du igen i Enköping?

När jag promenerar runt i Enköping så gillar jag att ta nya vägar och se mig omkring. Då ser man hel del som man kanske missar annars. Man ser ävcen saker man annars ser, men man kan se det ur en ny synvinkel. Jag fotar då jag ser något kul eller intressant och har nu 15 bilder som jag tänkte testa er läsare på.

Så jag gör en tävling av det. Maila svaren till mig på wedesosse@gmail.com . Jag garanterar ett Enköpingsrelaterat pris till den som har flest rätt. Tvivlar på att någon får full pott så skicka in även om det är flera ni inte kan :)

Sista dag att tävla 30 april.

En del är extremt lätta, en del svåra och en del hjälper det att vara gammal för att klara dem :)

OBS. Bild 8 och 10 ska vara på andra ledden, alltså stående bilder. Ni får vrida på skärmen :)


1. Vad brukade finnas på andra sidan av denna klocka?
 
 
 
2. Vad för "god" butik fanns här tidigare?
 
 
 
3. På vilken gata kan man finna denna ingång till en trädgård? 
 
 
 
4. Var finns detta konstverk i Enköping?
 
 
 
5. Var kan man finna dessa gamla hus?
 
 
 
6. Går man in på andra sidan av detta hus kan man äta gott. Vadå?
 
 
 
7. På vilken gata kan man finna dessa gatljus?
 
 
 
8. På vilken husvägg finns denna lykta?
 
 
 9. I vilket bostadsområde kan man sätta sig och vila på denna bänk?
 
 
10. Vilket tak är detta?
 
 
11. Vid slutet av vilken gata ligger detta område?
 
 
12. Här låg tidigare SDC. Men, vad hette grillen som fanns på platsen innan dess?
 
 
13. Var hamnar du om du går genom denna grind?
 
 
14. Vilken byggnad fanns här innan detta fula byggdes?
 
 
15. Vid vilken gata finns denna länga av hus?
 



Inga kommentarer: