onsdag 28 oktober 2009

Kongressen

Tyvärr blir det ingen kongress för mig. I morse ringde Sven Jansson (AK-ordförande i Enköping) och erbjöd ekonomisk hjälp från arbetarekommunen. Jag borde dock lyssnat på min partikamrat Matz Keijser (vars blogg jag länkar till) som redan förra onsdagen rekommenderade mig att fråga Sven om det fanns utrymme för ekonomisk hjälp för bloggandet från kongressen.
Jag gjorde aldrig det då jag kände att det inte kändes bra att "tigga" pengar till en sådan sak. Jag ser ju inte att det jag bloggar skulle ha något värde och det finns bättre saker att använda pengarna till. Men nu när Sven ringde tänkte jag ändå att jag kanske borde åka. Jag har dock läkarbesök inbokat idag samt att jag har andra saker som jag bokat in efter att jag tackade nej till kongressen och skulle jag skjuta på de sakerna skulle andra personer drabbas och det känns inte rätt det heller.
Jag får skylla mig själv nu... men hoppas att jag kan vara med på andra saker istället.

Istället får jag väl ta och läsa Karin Wahlbergs nya deckare som kommer ut om ett par veckor. Jag fick nämligen ett tjockt kuvert i brevlådan idag med hela boken på A4-papper eftersom jag är en av 25 som får VIP-recensera boken åt Akademibokhandeln. Det är ju kul iaf :)

Inga kommentarer: