tisdag 9 augusti 2016

Spökskriveri

Förra veckan fick jag ett erbjudande i mailen från en politiker i ett parti som står längre höger ut än min politiska åsikt sträcker sig. Personen berömde mitt sätt att skriva insändare och hade gjort tolkningen av mina insändare och mina medborgarförslag att jag inte var nöjd med politiska ledningen i Enköping och den politik de driver. Tolkningen är ju inte precis korrekt och mina inlägg i debatten har inte med ogillande att göra. Att jag har åsikter i vissa frågor och vill göra den hörda är en helt annan sak. Sedan kan jag känna att S i Regeringen sviker fattiga och gamla genom att inte ens vilja förbättra för sjuka och de med garantipensioner. Men varken det eller att jag anser att Stefan Löfven är en svag ledare och en svag statsminister har ju med lokal kommunpolitik i Enköping att göra. Ledaren i Enköping, Helena Proos, har jag inget emot, snarare tvärtom. Hon gör det bästa någon skulle kunna göra och med svåra förutsättningar med tanke på samarbetspartners. Utan henne och S vid makten hade jag verkligen varit kritisk mot politiken i stan. Jag har haft Ingvar Smedlund (M) som ordförande då jag satt i Skolnämnden. Han är en trevlig kille men en ledare och ordförande är han inte så Enköping är illa ute om M får makten i nästa val.

Men trots feltolkningen av politikern som mailade mig så är det ju kul att denne skrev att de gillade hur jag skrev insändare och att de ansåg att jag kunde formulera mig på ett bra sätt. Så pass bra tyckte personen son skrev, så jag fick ett jobberbjudande. Jag erbjöds att bli spökskrivare åt det parti politikern representerar. Jag trodde det var ett skämt men mailet skickades från en officiell mailadress och jag mailade tillbaka för att se om det var någon som hackat denna persons mailkonto. Igår fick jag ett svar på mitt mail som visade att det verkligen var sant. Jag erbjöds pengar för att skriva insändare åt detta parti och de ville även att jag skulle skriva medborgarförslag åt dem så det såg ut att vara mina idéer och tankar.

Kul att någon gillar det jag skriver men jag skriver alltid enbart mina egna ord och tankar. Jag är inte intresserad av att spökskriva, framförallt inte åt ett parti på andra sidan av politiska höger-vänsterskalan. Mina medborgarförslag är även helt mina egna tankar. Jag har t.o.m. tackat nej från en fd partikamrat att skriva medborgarförslag på en idé denne hade och ville få fram till partiledningen på det sättet, eftersom denne inte fick gehör inom partiet på förslaget.

Jag har ingen avsikt att tala om vem som skrev till mig. Åtminstone så länge denne är kvar politiskt i Enköping. Jag kan ju inte till 100% veta att det gjordes med partiets vetskap och det är ju inte fel av någon att använda spökskrivare eller försöka värva sådana.

OCH.. om jag gör comeback inom politiken så har jag en hållhake på en politisk motståndare och jag har sett tillräckligt många politiska thrillers för att veta att det är en bra sak att ha

Inga kommentarer: