tisdag 14 oktober 2008

Inte bara politik

Länge sedan jag uppdaterade. Men jag har inte haft ork att skriva så mycket, men det hoppas jag att det blir ändring på :)

Allt i livet är ju självklart inte politik. Teater är ett annat intresse. Jag är med i styrelsen i Enköpings Riksteaterförening och det är riktigt kul. Vi ser till att det kommer bra föreställningar till Enköping. Tyvärr är inte Enköpingsborna alltid så intresserade av kultur. Att ha ett abonnemang på teatern kostar bara några hundralappar och för det får man se (minst) 3 bra föreställningar.
I lördags hade vi besök av en föreställning som heter "Bellmans apostlar". Det var en entimmes föreställning, med bl.a. Görel Crona, som genom Bellmans visor tog oss genom Gustav III:s sista dag på ett mycket underhållande och bra sätt.

Jag är relativt ny i styrelsen men nästa föreställning som kommer kan ni tacka mig för ändå :) Jag kontaktade styrelsen för något år sedan då jag såg att "Avenue Q" skulle ut på turné med riksteatern. Trots att det är en större och mer påkostad föreställning än de flesta andra så valde styrelsen att ta hit den föreställningen och jag hoppas verkligen att vi får fullsatt då.
"Avenue Q" är en barnförbjuden broadwaymusikal med både människor och dockor (de liknar dockorna i Mupparna). Maximteatern satte upp den i Sverige förra året. Det var första gången den sattes upp på annat språk än svenska.
Den verkar rolig, fräck och mycket bra. Vill ni veta mer finns klipp från föreställningen här: http://www.streamio.se/Play?projectId=9535&language=swedish

Som sista föreställning under hösten kommer "Dr Jekyll & Mr Hyde". Det låter ju också som en spännande upplevelse.

Jag hoppas ni testar på teaterbesök i Enköping. Det är värt pengarna och ett par kvällar (oftast lördagar) per år mår man inte dåligt av att vara lite kulturell.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bästa sättet att få en trogen skara läsare är att uppdatera flitigt (2 inlägg per vecka är minimum för att ens behålla ett par läsare)så ditt mål att uppdatera oftare tror jag är ett bra mål.