onsdag 11 april 2018

Svar till Lallar-Wikman

Eftersom Enköpings Posten inte verkar vilja ta in min insändare där jag besvarar Nystart Enköpings påhopp på mig, där de kallade mig lögnare, så lägger jag in det här. Jag kan förstå att EP kan tycka att jag använder för hårda uttryck men då man har med lallare som Anders Wikman och hans NE-vänner att göra så är det svårt att hålla tillbaka då de hoppar på en och snackar skit.

Innan texten kommer ska jag kommentera ett par andra saker.
Wikman skrev i sin insändare att jag som fd sosse har något emot NE. Men vad han inte förtäljer är att han 2 gånger försökt värva mig till NE. Ena gången före valet då jag, trots att jag satt i KF för S, blev inbjuden till ett av NE:s första möten hemma hos någon (Kanske hos Wikman själv, minns inte). Jag kastade bara det mailet.
Men efter att mandatperioden började och jag hade lämnat KF och Socialdemokraterna (en orsak var just samarbetet med NE) så skickade han ett mail igen. Jag har kvar det mailet och han skrev att NE skulle kunna ha bra användning av någon med starka åsikter om hur Enköping skulle styras och utvecklas och han lovade att jag kunde få vara i bakgrunden för att inte stöta mig med mina gamla partikamrater. Så han är väl egentligen sur för att jag inte varit intresserad av att leka med honom.

Det andra är att Wikman är den värsta typen av politiker IMO. Han är som Anna Wiklund var. Utåt trevlig och blir omtyckt som person och får röster för att folk blandar ihop politik och person. Fast politiskt är han lika tom och tunn som Wiklundskan var och han har samma grandiosa självbild som hon hade.
Överhuvudtaget tycker jag att det finns väldigt få politiker som är omtyckta för sin personlighet som är bra politiker. Gamla Kd-ledaren Alf Svensson är en sådan. Många Kd-röster kom då tanterna i stugorna tyckte han var trevlig men han ligger till grund för ett par saker som alliansen anamma som inte är bra, bl.a. synen att sjuka fuskar.

Här är mitt svar som EP inte tagit in;

Nystartkollektivet har rätt i sin insändare om mig. I det att jag tidigare tillhört ett annat parti. Varför det skulle göra mig till lögnare vet jag inte men tydligen uppskattar inte Wikman och anhang sina samarbetspartners om de tror att det partiets fd medlemmar är avogt inställda till dem.

NE-packet har däremot fel då de kallar mig lögnare. NE gick till val 2014 med enda syfte att röra till politiken i Enköping och det är tragiskt att S valde att samarbeta med dem. Man hade egentligen badhusfrågan som enda fråga och tyvärr fick Wikman lite storhetsvansinne och fartblindhet då Helena Proos (I min åsikt) gjorde misstaget att ge honom Plex-uppdraget.


Den information jag har fått om NE:s tankar om P-hus har jag inte fått pga missförstånd utan av högt uppsatta NE-medlemmars uttalanden på social medier i frågan. Visst, många av dem är nya inom politiken och kanske inte inser att saker de uttrycker "privat" inte är privata då de skrivs på sociala medier och jag förstår att Wikman inte kan tvinga sina medlemmar att tycka som han vill. Jag tänker inte outa några av hans kumpaner och vad de sagt då det inte är rätt i en insändare, men om Wikman sticker näsan lite utanför sitt ego så hittar han dem han också.

Tyvärr har Socialdemokraternas val av NE som samarbetspartner gjort det svårt för oss som vill ha en S-styrd kommun efter nästa val. Helena Proos är Enköpings mest kompetenta politiker och den som är bäst att styra kommunen men även om NE med all säkerhet kommer rasa i mandat efter valet så kan en röst på Helena och S innebära en röst på Wikman, som är politikens svar på en bilhandlare.


Nä, innan Wikman och anhang påstår att någon ljuger kanske de ska titta lite vad vissa av dem uttryckt på sociala medier. Visst får även KF-politiker i NE ha egna åsikter men uttrycker man dem som vissa gjort är de lätt att ta som partiets sanning.


Inga kommentarer: