torsdag 5 maj 2011

Små saker kan göra en glad.. del 1

Nämndsammanträde idag. Frågan om St Ilian togs aldrig upp eftersom M insåg att de skulel förlora i en omröstning när FP väl gått till den rätta sidanoch önskade återremiss. För det är så det känns... att M bara gör detta för skens skull och att man redan bstämt sig för nedläggning. Det är iaf min känsla.
Vi får se vad som nu kommer ske. Skönt iaf att hotet för St Ilian för stunden är borta.

Men det var inte det som gjorde mig gladast idag. Jag var med på det skolbesök nämnden gjorde på Skolsta skolan. Eller.. jag var med halva dagen och efter lunch (mycket god lasagne) så gav jag mig iväg eftersom jag ahr fått fruktansvärt ont i min rygg och behövde hjälp med det.
Då jag gick och hämtade min jacka vid personalrummet stoppades jag av en bunt tjejer som verkade gå i 4:an-6:an som frågade mig om jag var Moderat. Jag log och sa med glädje att jag inte var det utan att jag var Socialdemokrat. De frågade då om jag ville lägga ned St ilian och jag svarade att jag nog var den i mitt parti som utåt varit mest emot nedläggning. Då började tjejerna jubla och klappa händerna. De berättade att de så gärna vill gå i St Ilian-skolan och att de hoppades att fler skulle vara emot nedläggning. På väg ut hörde jag att de sjöng "moderaterna, Bu, moderaterna, Bu".
Tjejernas reaktion gjorde mig glad. Inte bara för att de fick mig på bra humör genom att jubla åt att jag är Sosse, utan för att jag kände att mitt ställningstagande är det rätta i detta ärende. Det finns ett stort intresse hos elever att få gå på St Ilian och jag är glad att det (iaf tillfälligt) lagts på is och att ny, bättre utredning ska göras. Det är de eleverna som vill gå på St Ilian i framtiden värda.

Inga kommentarer: