tisdag 30 juli 2013

Mer ris till EP, men även rosor

När Enköpings Postens ledarsida inte har något att klaga på hos Socialdemokraterna så klagar man istället på hur folk i allmänhet klär sig på sommaren. Det allra värsta är flip-flops. "Fötter ska inte tvingas på omgivningen", anser det. Jag tycker det är ett märkligt tema för en ledare. Som en insändare från en grining person som lider av fotfobi eller älskar sina egna svettiga fötter kunde jag förstått det, men som ledare i en morgontidning känns det bara fel.

Ledarskribenten som hatar fötter borde undvika att resa till södra Spanien. Här har alla flip-flops. I nutiker, restauranger, på jobbet mm. Även jag som alltid hatat att visa mina fötter har efter alla resor hit köpt flip-flops och går i dem dagligen när jag är här nere. Skönt och bra för fötterna som slipper stängas innei svettiga strumpor och skor.

 

Lite ros ska jag ge EP också. För samtidigt som ledarna i tidningen blivit mer och mer usla så har man haft en mycket intressant artikelserie om Enköpings största friidrottare genom tiderna. Tidigare har man kört detsamma med fotboll och hockey, men denna senaste om fridrottare hr varit den mest intressanta. Troligen tycker jag det då det för mig var ganska okänt hur många fridrottare vi haft i enköping som varit riktigt bra. Kanske läser jag tidningen dåligt annars, eller så tråkar fridrottsartiklar ut mig. Nu har jag blivit upplyst och Bengt Johansson har gjort det riktigt bra. Jag hoppas han och EP fortsätter med andra idrotter och det vore kul om de någongång gav ut dessa och liknande artikelserier de haft så man kunde spara dem för framtiden och läsa om när det pasar en själv.

Det är skriverierna om lokala saker som gör en lokaltidning kul att läsa. Ledarsidan är kul av en annan orsak; man får skratta åt alla idiotier som står där.

Inga kommentarer: