måndag 26 mars 2012

Moderat springband

Nyss hemkommen från Rehab. Eftersom jag har en whiplashskada och nack- och ryggproblem så harjag börjat på rehabträning. Kul men jobbigt (på många sätt). Inleder och avslutar träningen på springband (eller vad det kallas, jag går iaf får att få upp flåset). Man går och går och går men kommer ingenstans. Känns precis som moderat politik. Hur mycket man än kämpar så kommer man ingenstans med dem. Detta gäller speciellt i Enköping men även i rikspolitiken. Spelar ingen roll hur mycket man springer för att skapa något bra och nytt, springbandet M tar en tillbaka till samma punkt man började vid, bara mer utpumpad. Springbandet håller på med sitt  mantra;

"Sänk skatten, Sänk skatten, Sänk skatten, Fuck skolan, Privatisera, Privatisera, Privatisera, Fuck sjukvården, Sänk skatten, Sänk skatten, Sänk Skatten, Fuck pensionärer - de ska vara glada att de får leva, Privatisera, Sänk skatten Privatisera, Sjuka ska jobba, Sjuka ska dö, Sänk skatten, Straffa sjuka och arbetslösa, Privatisera, Sänk skatten, Privat... AAAAAHHH... var det lika skönt för dig"


Något måste hända i Enköpingspolitiken. Vi har just nu en svag minoritet som "styr". En minoritet som inte har en egen budget att regera över och som inte gör ett dugg vettigt. Jag vill inte uttala mig för mycket om mina förhoppningar om framtiden då jag varken vill avslöja om eller vad jag eventuellt kanske möjligen vet eller inte vet och jag vill inte heller skapa rykten. Jag vet bara att det bästa för Enköping vore om Moderaterna fick bli oppositionsparti. Det skulle både de och Enköping må bra av.

Men, för vissa verkar makten vara viktigare än att göra ett bra jobb och att göra det bästa för kommunen man bor i. Sorgligt och förlorarna blir de 40000 som inte är med i moderaterna.

Inga kommentarer: